كاربرد پرداخت به ازاي كليك (PPC) در بازاريابي اينترنتـي و مزاياي اين نوع از تبليغات اينترنتـي
نوشته شده توسط : بهروز اسدی

 

پرداخت به ازاي كليك نوعي از تبليغات در طراحي وب سايت ها و يا طراحي اپليكيشن موبايل است كه داراي اثرگذاريِ بالا در جذب مخاطب در زمان كم است. سرعت ارائه كردن اين سرويس از خدمات سئو (بهينه سازي براي موتورهاي جستجوگر) كمتر است و كار كردن با آن راحت است.

در بازاريابي اينترنتي پرداخت به ازاي كليك نوعي از تبليغات است كه شما بعد از بازديد از تبليغ به وب سايت ديگري يا اپليكيشن موبايل خاصي هدايت مي شويد. هزينه ي تبليغات بر اساس تعداد كليك روي آن تبليغ و مراجعه به وب سايت يا اپ موبايلِ شركت تبليغ كننده، به موسسه ي ارائه كننده ي تبليغات آنلاين پرداخت مي شود.
گرچه تعداد زيادي از كاربران ممكن است كه ترجيح بدهند روي محتواي اصلي وب سايت كليك كنند اما تخمين زده شده كه حدوداً بين 25 تا 34 درصد كليك ها روي اين نوع تبليغات انجام مي شوند. پس مشخص است كه شركت ارائه كننده ي تيليغات اينترنتي با انتخاب درست كلمات كليدي مي تواند مراجعين زيادي را به سمت مقصد موردنظر تبليغ كننده هدايت كند و در ازاي آن مبلغ بيشتري درآمد كسب كند. در اين جا به چند مورد از مزاياي اين سبك از تبليغ اينترنتي اشاره مي شود:
1- هدف گذاري تبليغ گسترده:
تبليغ كننده مي تواند به ميزان قابل توجهي مخاطب دسترسي داشته باشد.
2- اتلافِ سرمايه ي كم:
با انتخاب كلمات كليدي صحيح (كه شامل تطابق عيني با عبارت، تطابق با كلمات عبارت بدون در نظر داشتن ترتيب و تطابق با بخشي از كلمات عبارت است) تبليغ كننده مي تواند مطمئن باشد كه تبليغ فقط در موارد مربوط به خدماتش نشان داده مي شود.
3- قابليت پيش بيني كردن بيشتر است:
حجم ترافيك سايت، رتبه بندي (Ranking)، هزينه ها و بازده ي آن نسبت به خدمات سئو (SEO) بيشتر قابل حدس زدن است.
4- سرعت ارائه ي تبليغ بالا:
تبليغات آنلاين به روش پرداخت به ازاي كليك معمولاً چند ساعت بعد از سفارش گذاري نمايش داده مي شود، كه اين زمان هم نسبت به سئو به صرفه تر است.
5- كار كرد آسان:
بر خلاف سئو كه به مهارت بالا و زمان زياد احتياج دارد كار كردن با اين روش آسان است.
6- بازده ي بالا:
به خاطر داشتن ميزان مخاطب بالا طبيعتاً بازده ي اين نوع تبليغات هم بالاست.
در تبليغات با اين روش بايد به اين دو نكته حتماً توجه داشت:
1- رقابت در زمينه ي قيمت:
به خاطر موثر بودن زياد اين روش گاهي پيشنهاد مبالغ براي انتخاب كلمات كليدي تا حد غير منطقي بالا مي رود. به دليل همين رقابت ها بين شركت هاي تبليغاتي گاهي قيمت هاي بالا و غير منطقي اي به متقاضيان تبليغ اعلام مي شود كه باعث پشيمان شدن آنها از تبليغ مي شود.
2- بودجه ي شركت ها:
اين سبك از بازاريابي اينترنتي براي شركت هاي داراي بودجه ي كم و يا داراي ميزان محصولات كمتر، كه در بلند مدت قصد پيشرفت دارند توصيه نمي شود.
در پايان مطلبي درباره ي كليك هاي غير واقعي هم ذكر مي شود. كليك هاي غير واقعي شامل موارد زير مي شود:
كليك‌هايي كه خود ناشر آگهي بر تبليغ انجام مي‌دهد، ناشر تبليغ مشوق‌هايي براي كليك بر روي تبليغات در نظر مي‌گيرد، استفاده از ابزارهايي كه منجر به ايجاد كليك هاي اتوماتيك و يا افزايش ترافيك مي‌گردد و استفاده از ربوت‌ها.
كليك روي تبليغات گوگل بايد در نتيجه علايق كاربر و به صورت واقعي باشد. هر روشي كه باعث شود به طور مصنوعي و ساختگي (كليك هاي غير واقعي) بر روي تبليغات كليك شود، در خط مشي هاي مرتبط با برنامه ها به شدت ممنوع شده است و با آن برخورد مي شود.





:: برچسب‌ها: اپلیکیشن موبایل , کلمات کلیدی , تبلیغات گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: